ÚVOD - AKTUALITY

Pane Bože, dej mi sílu, ať zdolám soupeře a ať ho zdolám fair play. Bude to těžké, ale spoléhám na tebe. A Pane Bože, jestli se mi to nepodaří, dej mi ještě větší sílu, ať mohu pozdravit vítěze, až půjde kolem.

Kronika cyklovýletů

Seznam ročníků       Seznam cyklistů s počtem účastí       Fotogalerie

14. ročník - Severní Morava tour - aneb jízda pro Petra
15.7.2021 - 18.7.2021

Účastníci
Bence Radim (Bencič), Benda Jaromír (Bendis st., Bendik, Jarda, Benďas), Benda Ondřej (Bendis ml.), Brabec František (Fera), Dokulil Jan (Janek, Jenda), Dubský Petr (Dubák), Havelka Miroslav (Havela), Jeřábek Jan (Jeřáb ml.), Jeřábek Petr (Jeřáb), Komenda Miroslav (Mira, Mirda), Kotrba Marian (Baggio), Lukeš Radek (Křovák), Mašek Martin ml. (Mašour), Molák Karel (Karlos, Molda), Němec Vojtěch (Němi), Obereiter Štěpán (Pepula), Ryšavý Radek (Rady, Ráďa, Radek), Svoboda David (Dejv, Svobodik), Vejmelka David (Doucha)

Celkem 19 účastníků

Článek a fotogalerie
Jak už název napovídá, tento ročník byl věnován Petru Molákovi, dlouholetému účastníkovi kol (11 účastí), který nás v lednu opustil.

Do této oblasti jsme měli jet už vloni, ale kvůli nepříznivé koronavirové situaci v moravskoslezském kraji jsme museli změnit plány a vydat se do Českého Švýcarska.

Ale pojďme k letošnímu roku. Ve čtvrtek 15. 7. v 6:53 nastoupilo 14 cyklistů do vlaku směr Brno, kde jsme přestoupili na rychlík směr Ostrava. Dva kluci jeli samostatně obytným vozidlem a tři nejzkušenější nám vezli zavazadla a kola v transitu s vlekem.
Kousek před Ostravou, v Suchdolu nad Odrou, jsme vystoupili z vlaku, převlékli se do cyklistického a začali ukrajovat první kilometry naší Tour. Po deseti kilometrech jsme dojeli do Fulneku, kde jsme nejdříve navštívili tenisový areál Petry Kvitové a poté jsme si udělali přestávku na pořádný oběd, abychom doplnili síly. Další zastávka přišla v Hradci nad Moravicí, kde jsme se občerstvili u krásného zámku. Osm kilometrů před cílem jsme projížděli Opavou, a co bychom to byli za fotbalisty, kdybychom se nezajeli podívat na fotbalový stadion. Paní správkyně se divila, co děláme až u hrací plochy, ale po krátké konverzaci nás nechala projít si areál. Ze stadionu už jsme zamířili do Kravař, kde jsme byli ubytovaní první noc.

V pátek 16. 7. jsme hned po výjezdu zamířili do národního hokejového centra mládeže v Kravařích, které vlastní Alois Hadamczik. V areálu zrovna probíhal dětský kemp a jedno z dětí přivezl Ondřej Němec, třebíčský rodák, mistr světa z roku 2010, bývalý hráč týmů KHL, Komety Brno a aktuálně Zlína, který byl velice ochotný, vyfotil se s námi a zhruba 10 minut prohodil pár vět. Z Kravař jsme se vydali do Hlučína, kde jsme se občerstvili a naplánovali malou změnu trasy. A dobře jsme udělali. Velká část území u polských hranic je poseta pěchotními sruby vybudovanými před válkou. Jeden takový má ve vlastnictví několik nadšenců, kteří srub postupně renovují, sbírají a vystavují v něm dobové zbraně, uniformy, modely a další předměty. Měli jsme štěstí, že jeden z pánů byl zrovna přítomný, provedl nás celým bunkrem a udělal nám velice zajímavou přednášku. Dále jsme pokračovali přes Bohumín a Karvinou do Českého Těšína – druhé zastávky naší Tour. Večer proběhlo pasování nováčků, Vojtěcha Němce a Radima Benceho, na právoplatné členy naší skupiny.

Po prvních dvou rovinatých etapách na nás čekal v sobotu 17. 7. lehce zvlněný terén. Asi po patnácti kilometrech jsme míjeli přítok vodní nádrže Žermanice, od které jsme směřovali do Nošovic. Prohlídka v pivovaru Radegast sice bohužel nevyšla, ale o to více času jsme strávili v restauraci Radegastův šenk. Poté jsme okrajově minuli Frýdek-Místek a přes vodní nádrž Žermanice, tentokrát její hráz, jsme pokračovali do Havířova. Pastrňák na zimáku nebyl, a tak jsme šlapali dál blížíc se Ostravě. První cíl v Ostravě byl jasný – Dolní oblast Vítkovice. Obrovský areál Vítkovických železáren, který byl v roce 2002 vyhlášen národní kulturní památkou, jsme si, s malou přestávkou kvůli bouřce, projeli a následně pokračovali do Sportovního areálu TJ Ostrava, kde byl náš poslední nocleh. Večerním cílem pak byla ulice Stodolní, jak píše Wikipedie – unikátní fenomén ostravského společenského života. V průběhu večera ulicí procházeli bývalí fotbalisté a současní fotbaloví agenti Karol Kisel a Martin Latka, kteří se s námi ochotně vyfotili a šli dále hledat fotbalové talenty.

V neděli 18. 7. už nás čekalo posledních třicet kilometrů kolem řeky Odry s malou zastávkou v Landek Parku. Jedná se o areál bývalého dolu Anselm, ve kterém se nachází hornické muzeum, důlní vláček, několik dětských hřišť nebo tenisové kurty. Po příjezdu na hlavní vlakové nádraží v Ostravě jsme naložili kola do vleku, tašky do transitu a vydali se vlakem na cestu domů. O tom, že to byla náročná Tour vypovídalo, že skoro všichni ve vlaku podřimovali.

Celkově jsme za čtyři dny ujeli 255 kilometrů a už plánujeme, kam vyrazíme příští rok.

Souhrn a informace k trasám (pdf)

Video - 1. den - čtvrtek 15.7. - Suchdol nad Odrou - Kravaře

Video - 2. den - pátek 16.7. - Kravaře - Český Těšín

Video - 3. den - sobota 17.7. - Český Těšín - Ostrava

Video - 4. den - neděle 18.7. - Ostrava

Fotogalerie - Severní Morava tour (Rady)

© Copyright 2003-2022 SK Okříšky  •  All Rights Reserved.                 Administrace (autentizováno)